czwartek, 8 czerwca 2017

UNBOXING, TEST, RECENZJA - Laptop HP 255 G5 + mobilne Wi-Fi Airbox od Orange



Witam dziś tematem będzie unboxing, test, oraz recenzja laptopa HP 255 G5 oraz mobilny modem Wi-Fi, a to wszystko kupiłem w jednej z sieci komórkowej potocznie zwanej "Pomarańczowi" podczas przedłużania swojej umowy na internet. O ofercie nie będę mówił bo to tajemnica handlowa, ale przemiła konsultantka Paulina przygotowała jedną z ofert dla mnie.



Laptop dostajemy w zwykłym pudełku, po rozcięciu taśm zabezpieczających mogę ujrzeć mój laptop jest on w schowany w worek foliowy i zabezpieczony gąbkami, z boku mamy wydzieloną sekcję gdzie znajduje się dwuczęściowy kabel zasilający.

Po wydobyciu i rozpakowaniu go laptop jest w kolorze srebrno-czarnym, tył pokrywy od ekranu posiada drobne prążki, oraz logo na środku.

Przejdźmy teraz do specyfikacji, a o to i ona:

Specyfikacja
System operacyjny:
Windows 10 64 bit. PL
Procesor:
AMD Procesor czterordzeniowy A6-7310 APU Bazowa częstotliwość procesora 2 GHz, Maks. częstotliwość turbo 2.4 GHz, Pamięć podręczna Cache 2 MB
Liczba rdzeni procesora:
Procesor czterordzeniowy
Pamięć Ram:
4 GB pamięci DDR3L-1600 SDRAM (1 x 4 GB)
Liczba banków pamięci:
dwa banki pamięci na płycie głównej
Rodzaj dysku:
Dysk talerzykowy SATA
Dysk:
Dysk SATA 500 GB 5400 obr./min
Napędy optyczne:
DVD +/-RW SuperMulti DL
Wielkość matrycy:
15,6" LED Rozdzielczość 1366x768 Matryca Matowa
Rodzaj matrycy:
Matryca Matowa
Karta graficzna:
Karta graficzna AMD Radeon R4
Karta dźwiękowa:
Dźwięk HD z systemem DTS Studio Sound Dwa głośniki stereo
Liczba głośników:
2 Głośniki Stereo
Komunikacja:
Karta sieciowa Gigabit Ethernet 10/100/1000Mb, Karta sieci bezprzewodowej Wireless LAN 802.11 b/g/n, Interfejs bezprzewodowy Bluetooth, zgodność ze standardem Miracast
Kamera internetowa:
Kamera internetowa VGA
Zewnętrzne porty:
2xUSB 2.0, 1xUSB 3.0, 1xHDMI wyjście, 1xRJ45, 1xAudio, 1xVGA, Wieloformatowy czytnik kart pamięci SD
Klawiatura:
Klawiatura Qwerty, Odizolowane klawisze klawiatury numerycznej, Klawiatura wyspowa
Urządzenia wskazujące:
Płyta dotykowa z obsługą technologii sterowania dotykowego
Bateria:
3-ogniwowy, 31 Wh, litowo-jonowy
Wymiary:
38.43 x 25.46 x 2.43 cm
Kolor:
Czarny
Waga:
1.96 kg



Po uruchomieniu musiałem przejść przez instalację systemu Windows 10, gdy ów instalacja dobiegła końca mogłem się cieszyć swoim laptop. Oczywiście zaraz zabrałem się do instalowania swoich różnych kont typu Steam, Origin i inne ulubione programy, z którymi lubię pracować. W ustawieniach zmieniłem programy do obsługi internetu, poczty, odtwarzania filmów i muzyki. Nim zainstalowałem pierwsze gry to wykonałem testy 3D Mark, Catzilla, Cinebench R15.



Dla porównania podam wyniki testów tych samych programów na moim poprzednim laptopie a tak właśnie to netbookiem Acer Aspire One 722.





Laptop będzie mi służył głównie do obróbki audio-video oraz renderingu, wszystkie filmy tworzę za pomocą Movavi Video Suite – ale o tym programie w innym artykule, oraz będę chciał może zacząć tworzyć jakieś gameplay'e z gier jakie będę mógł uruchomić na tym komputerze.

Niestety dwóch rzeczy naraz nie będę mógł robić czyli nagrywać OBS-em gameplay'a z gier, laptop ogarnia to ale nie do końca, ponieważ film nagrany w OBS odtwarza się poklatkowo momentami a liczba klatek wyświetlanych spada do 5-10 kl/s. Mimo że w programie mam ustawione nagrywanie z 30 kl/s.
Ewentualnie tym zajmę się później zmieniając bardziej ustawienia w OBS jak w danych grach. Na chwilę obecną przetestowałem takie gry jak:
- CS: GO (grafika średnie)
- Fallout 4 (grafika niskie)
- Metro 2033 – Redux (grafika średnie)
- ETS 2 (grafika wysokie)


Ale by wszystko płynie grało to muszę zrobić mały upgrade tego laptopa, a dokładnie dołożyć pamięci RAM, ponieważ laptop dysponuje tylko jedną kością o pojemności 4 GB i napięciu 1,35 V jest moduł Low-Voltage. Czyli musiałem zakupić pamięć DDR3L – gdzie L oznacza Low-Voltage, znalazłem taką kość w przystępnej cenie w jednym ze sklepów z elektroniką komputerową.


Niestety laptop HP 255G5 nie posiada wydzielonej sekcji serwisowej na spodniej pokrywie, więc aby dostać się do wnętrza trzeba ściągnąć całą spodnią pokrywę, aby tego dokonać trzeba odkręcić wszystkie śrubki jakie są na spodzie. Oprócz tych śrubek co widzimy mamy dwie ukryte pod gumowymi zakładkami w okolicy baterii, gdy i te śrubki odkręcimy możemy zabrać się za zwalnianie zaczepów, które trzymają pokrywę z całą resztą.

UWAGA !!!
BY ZWOLNIĆ ZACZEPY NIE WOLNO UŻYWAĆ OSTRYCH NARZĘDZI TYPU NP. NÓŻ, ŚRUBOKRĘT.
NAJLEPIEJ JEST UŻYĆ CZEGOŚ PLASTIKOWEGO JA UŻYWAŁEM TEGO.


Wyjąłem zainstalowaną pamięć i w jej miejsce włożyłem nową kość a tą fabryczną przełożyłem do drugiego slotu.

Po dodaniu system ładuje się szybciej i zaraz sprawdziłem we Właściwościach i widnieje tam że mam zainstalowane 8 GB.

Oczywiście że po instalacji pierwsze co wykonałem testy syntetyczne wydajności.

 
 




ZALETY
WADY
Waga nie całe 2kg
Dysk tylko 500 GB
Drugi slot pamięci RAM
Przydałby się jeszcze jeden port USB
Wyspowa klawiatura + sekcja numeryczna
Brak dedykowanej karty graficznej z większą pamięcią
Porty USB 2.0 x2 3.0 x1

Kąty widzenia

Zintegrowana karta graficzna z 1 GB pamięci



Podsumowanie:
Jak na moje potrzeby laptop jest świetny, procesor od AMD pracuje wyśmienicie z każdym powierzonym zadaniem. Polecam ten model laptopa HP 255 G5 z układem A6-7310, czy to właśnie dla osób które zaczynają swoją przygodę z renderingiem czy dla mniej wymagających graczy, ale także dla osób które mają małe firmy mogą używać go w celach biznesowych zawsze go mieć pod ręką, np. z mobilnym modem Wi-Fi.






Teraz przejdę do unboxingu, modemu Airbox LTE (MW40), wszystko dostajemy w ładnie opakowanym pudełku. 


Po otwarciu od razu widzimy nasz modem, po wydobyciu go możemy dostać się do reszty akcesoriów tj. wtyczka sieciowa z portem USB, kabel zasilający USB-microUSB, oraz bateria.


Modem posiada slot na kartę sim w rozmiarze micro, oraz slot na kartę pamięci microSD. Modem obsługuje karty do pojemności 32 GB.


Zestaw testowy:

- wtyczka Huawei 2A
- miernik Keweisi

Po całkowitym rozładowaniu baterii w modemie, przystąpiłem do pomiaru pojemności baterii, oraz czasu ładowania baterii.
 
 

Po 3 godzinach z kawałkiem, router naładował się pomiar pojemności baterii wyniósł 1852 mAh , więc deklarowana pojemność baterii zgadza się.
Niestety producent zapewnia nas, że czas pracy na jednym ładowaniu wynosi "...nawet do 8 godzin pracy...", co z przykrością muszę stwierdzić nie jest prawdą. Przy pracy z częstotliwością LTE i przy ciągłej pracy upload - download niestety praca na baterii wyniosła tylko około 5 godzin pracy więc jeśli byśmy byli z dala od źródła prądu to musimy się wyposażyć w jakiś powerbank do zasilenia naszego mobilne modemu (routera)

Aby zarządzać połączeniem musimy zalogować się do aplikacji Airbox lub przez adres internetowy airbox.home/index.html


Aplikacja jest bardzo prosta i łatwa w obsłudze nowa wersja łudząco przypomina aplikację "Mój Orange" na telefonach z Androidem.



Specyfikacja
Częstotliwość LTE
800/900/1800/2100/2600 MHz
Częstotliwość UMTS
900/1800/2100 MHz
Częstotliwość GSM
850/900/1800/1900 MHz
Prędkość pobierania
LTE 150 Mb/s
Prędkość wysyłania
50 Mb/s
Częstotliwość pracy
2,4 GHz
Kompatybilne systemy
Windows XP
Windows Vista
Windows 7 / 8 / 10
Mac OS X 10.5 – 10.8
Czytnik kart pamięci
microSD
Pojemność karty
32 GB
Kolor
Czarny



ZALETY
WADY
Mobilność
Czas pracy na jednym ładowaniu
Praca w GSM, UMTS, LTE

Szybkość LTE 150Mb/s

Czytnik microSD

Aplikacja do zarządzania AIRBOX


Podsumowanie:
Moim zdaniem modem (router) spełnia swoją rolę, więc mogę go polecić innym użytkownikom, którzy szukają tego typu rozwiązań, by zawsze i wszędzie mieć dostęp do szybkiego internetu LTE. Jedynie co mnie ogranicza to czas pracy na baterii, dlatego zawsze jak zabieram modem ze sobą w drogę to biorę również powerbank by zapewnić sobie dłuższy dostęp do internetu LTE. 



Produkty przedstawione w tym artykule zakupiłem z własnych funduszy.
 Artykuł w żadne sposób nie jest sponsorowany przez wyżej wymienione firmy. 


Autor:
M7Hunter

Źródło:




1 komentarz:

  1. Nowa matryca w laptopie to strzał w dziesiątkę! Obraz jest teraz o wiele wyraźniejszy, a laptop działa jak nowy. Gorąco polecam usługi wymiany matrycy! https://laptophelp.pl/usluga/wymiana-matrycy/

    OdpowiedzUsuń